راهکارهای جلوگیری از نشت محصول

راهکار جلوگیی از نشت محصول

راهکارهای جلوگیری از نشت محصول از زمان تولید تا مصرف

چرا همه ی تولید کنندگان به دنبال راهکارهای جلوگیری از نشت محصول می باشد؟ نشت محصولات مختلف (خصوصاً مایعات) در زنجیره تامین و توزیع عواقبی بسیار نامطلوبی را برای هر تولید کننده ای به همراه خواهد داشت. از برخی از این مشکلات می توان به تلفات مالی، کاهش کیفیت، خطرات بهداشتی، مخاطرات سلامتی برای کارکنان بخش توزیع یا مصرف‌کنندگان، از دست رفتن اعتماد، اثرات منفی بر محیط زیست و تاثیرات منفی بر تصویر سازمانی اشاره نمود.

همچنین، نشت محصول می‌تواند منجر به تاخیر در زمان تحویل و تحمیل هزینه‌ ی اضافی برای بازیابی و جایگزینی محصولات شود. افت میزان فروش، از دست رفتن سهم بازار، شکایات مشتریان، پیگرد‌های قانونی و تحقیقات تجاری ناخواسته از سایر مشکلات نشت محصول خواهد بود. از مهمترین مسائلی که سازمان در اثر نشت محصول گرفتار آن خواهد شد کاهش اعتبار برند و تاثیر منفی بر شهرت و تصویر کسب‌وکار خواهد بود.

در ادامه برخی از نکات و محصولاتی که رعایت و استفاده از آنها به معنی آسودگی خاطر از نشت محصول در تمام مراحل تولید، انبارداری، حمل و فروش خواهد بود اشاره خواهیم نمود.

  • استفاده از مواد بسته‌بندی با کیفیت:

کیفیت و تناسب موادی که برای ظروف بسته‌بندی محصول انتخاب می شوند بسیار با اهمیت است. ظروف با کیفیت و مقاوم در برابر شرایط محیطی و ضربه‌ها، از مهمترین راهکارها در جلوگیری از نشت محصولات است. انتخاب موادی که توانایی حفظ محصول و جلوگیری از نشت را دارند، اهمیت دارد. به عنوان محصولی که خورندگی بالایی دارد بجای ظروف معمولی باید در ظروف دو یا چند لایه (کوئکس) بسته بندی گردند

  • طراحی مناسب بسته‌بندی:

طراحی دقیق و مناسب بسته‌بندی با توجه به خصوصیات محصول، می‌تواند از نشت جلوگیری کند. اگر محصول شما مایع است بهتر است از بطری با دهانه های تنگ تر استفاده نمایید. جلوگیری از نشت در ظروف با دهانه های تنگ تر ساده تر، ارزانتر، سریع تر و مطمئن تر خواهد بود.

  • استفاده از دربهای استاپر دار:

دربهایی که دارای رینگ آب بند یا به اصطلاح استاپر هستند می توانند ظروف محصولات شما را تا حد بسیار قابل قبولی از نشتی حفظ نمایند. برخی از این درب ها مانند دربهای نوشابه های گازدار هم گازبند و هم آب بند می باشند. برخی دیگر از این دربها فقط آب بندی را انجام داده و امکان خروج گاز از ظرف وجود دارد

  • استفاده از واشر سیل القایی یا حرارتی:

پلمپ درب بطری و ظروف محصولات از طریق واشر سیل القایی یا حرارتی می تواند نشتی محصولات در حیت حمل، انبارداری و فروش را به صفر برساند. روشی بسیار سادهف سریع، کم هزینه، مطمئن و کارآمد که می تواند مشکلات حاصل از نشتی را براحتی مرتفع نماید.

  • انجام آزمون‌های بسته‌بندی قبل از ارسال محصول به بازار:

انجام آزمون‌های مختلف مانند تست‌های فشار، تست‌های نفوذ و تست‌های شوک روی ظروف محصولات می‌تواند کمک شایانی به کشف اشکالات احتمالی و رفع آنها کمک کند. بدی  ترتیب اطمینان از بسته‌بندی محصول و پیشگیری از نشت قبل از خروج محصول از کارخانه حاصل خواهد شد.

  • رصد و نظارت مداوم:

رصد و نظارت مداوم بر فرآیند بسته‌بندی، از جمله راهکارهای مهم در جلوگیری از نشت محصولات است. به‌ویژه در خطوط تولید اتوماتیک، رصد دقیق و به‌روز از وضعیت بسته‌بندی می‌تواند خطر نشت را به حداقل برساند.

  • آموزش کارکنان:

 آموزش کارکنان خطوط بسته بندی در مورد تکنیک‌های درست و به روز بسته‌بندی، روش‌های ایمنی و اجرای مناسب فرآیند‌ها، می‌تواند از نشت محصولات بعد از خروج از خط تولید و کارخانه جلوگیری کند.

در نهایت، ترکیب دقیق و هماهنگ این راهکارها می‌تواند به جلوگیری از نشت محصولات در طول زمان تولید تا مصرف کمک کرده و کیفیت و اعتماد مصرف‌کنندگان را تضمین نماید.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات کامل تر در خصوص راهکارهای جلوگیری از نشت محصول با همکاران ما در بخش فنی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس با ما