انتخاب واشر سیل مناسب

انتخاب سیل القایی مناسب

انتخاب واشر سیل مناسب

انتخاب واشر سیل مناسب باید بسیار با دقیت انجام شود که نتیجه نهایی مطلوب باشد. نوع واشر مناسب بسته بندی هر محصول با توجه به چند فاکتور اصلی مشخص می گردد:

  • جنس بدنه ظرف

بطور کلی استفاده از سیل القایی روی ۴ دسته از ظروف کاربرد بیشتری دارد. این ظروف شامل ظروف پلاستیکی (پت، پلی اتیلن، پلی پروپیلین و پی وی سی) و ظروف شیشه ای (انواع بطری و جار) میباشند. انتخاب واشر سیل مناسب برای هر یک از این ظروف حساسیت خاص خود را داشته و می بایست از فویل سیل مخصوص و خاص هر ظرف  برای گرفتن نتیجه مطلوب استفاده نمود.

  • محصول داخل ظرف مورد بسته بندی

نوع و ماهیت محصول داخل بسته بندی نیز در انتخاب واشر سیل القایی مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اینکه محصوا مایع، جامد و یا پودر است و اینکه آیا محصول خاصیت اسیدی یا خورندگی دارد یا خیر و اینکه آیا محصول غذایی، دارویی یا صنعتی است، تمام اینها ممکن است در انتخاب نوع فویل سیل مورد نظر تاثیرگذار باشد. نوع فویل آلومینیومی که برای بسته بندی یک آفت کش قوی استفاده می شود با فویلی که برای یک پودر مکمل ورزشی استفاده خواهد شد بسیار متفاوت خواهد بود.

  • نیاز به واشر ثانویه (فوم یا مقوا)

برخی از محصولات مانند روغن موتور، ضدیخ یا برخی شوینده ها و یا روان کننده ها به سرعت و بلافاصله بعد از باز شدن محصول استفاده می گردند. بنابراین پس از باز شدن پلمپ سیل روی دهانه ظرف نیاز به آب بندی از بین می رود. اما مصرف برخی از محصولات مانند مکمل ها، داروها، برخی مواد غذایی و خوراکی مشمول گذر زمان می گردد و مصرف کننده محصول را برای مدت طولانی نگهداری می نماید. باقی ماندن یک واشر ثانویه داخل درب ظرف در حفظ تازگی، رطوبت و رایحه محصول و یا جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل ظرف بسیار موثر خواهد بود. در مورد اول انتخاب واشر سیل های تک لایه و در مورد دوم  انتخاب واشر سیل های دو لایه (فومدار و یا مقوادار) توصیه می گردد.

  • قطر دهانه و ارتفاع درب

قطر دهانه ظرف و قطر کف درب برای انتخاب سایز مناسب واشر بسیار با اهمیت هستند. واشر باید داخل درب قرار گرفته و پس از برگرداندن درب کاملا محکم در جای خود (کف درب) باقی مانده و بیرون نیوفتند. مورد مهم بعدی در تماس قرار گرفتن و تحت فشار بودن واشر بین کف درب و دهانه ظرف پس از بسته شدن درب می باشد. اگر واشر کاملا تحت فشار نباشد ممکن بعد از عمل القاء مغناطیسی کاملا به دهانه ظرف نچسبد و باعث نشت محصول گردد. گاهی ممکن است که سیل تک لایه برای محصول مناسب باشد اما مناسب نبودن درب ظرف و وجود فاصله زیاد، جهت پر کردن فضای خالی اضافه که بین کف ظرف و دهانه درب تولید کننده را وادار به استفاده از واشر سیل دو لایه (مقوادار یا فومدار) نماید.

در صورت وجود سوالات بیشتر و یا نیاز به دریافت اطلاعات کامل تر در خصوص نحوه انتخاب واشر سیل مناسب، همکاران فنی ما آماده پاسخگویی به سئوالات شما و یا ارائه مشاوره در خصوص انجام درزبندی ظروف محصولات شما می باشند. امکان ارائه مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین برای مشتریان ارجمند فراهم بوده و باعث افتخار خواهد بود که بتوانیم سهمی در تامین محصولات درزبندی مورد نیاز شما داشته باشیم. جهت دریافت مشاوره بهتر قبل از تماس با همکاران ما از جنس ظرف محصول و قطر دهانه ظرف محصول خود اطمینان حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس با ما