راهنمای استفاده از سیل القایی

راهنمای سیل نمودن ظروف

راهنمای استفاده از سیل القایی

در این بخش سعی داریم که راهنمای استفاده از سیل القایی را بصورت بسیار ساده و کاربردی را در اختیار مشتریان گرامی قرار دهیم تا براحتی بتوانند با دستگاه سیل القایی دستی ظروف مورد نظر خود را وکیوم نمایند. مراحلی که در ادامه ذکر می گردد برای سیل نمودن ظروف با دستگاه سیل القایی دستی (پرتابل) می باشد. مراحل کار برای سیل نمودن ظروف با دستگاه اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک کمی متفاوت خواهد بود. برای اینکه نتیجه درزبندی رضایت بخش باشد می بایست به چند نکته ی ساده ولی بسیار مهم دقت نمود.

 

بعد از انتخاب واشر سیل القایی مناسب ظرف با سایز مناسب مراحل بعدی کار به شرح زیر خواهد بود:

  • ابتدا واشر سیل را داخل درب ظرف قرار می دهیم به نحوی که سمت نقره ای رنگ واشر به سمت بیرون و سمت مقوا و یا سمت سفید رنگ آلویمینوم سیل به سمت کف درب باشد.
  • چند عدد ظرف را با محصول پر نموده و درب های حاوی سیل القایی را محکم روی ظروف می بندیم. ضخامت واشر سیل باید کاملا مناسب باشد، ضخامت کم باعث سیل نشدن و یا درز بندی ناقص خواهد شد. ضخامت زیاد ممکن است باعث بسته نشدن کامل درب گردد.
  • هد دستگاه سیل القایی پرتابل را روی درب ظرف اول قرار داده و از مدت زمان کم (مثلا ۰٫۴ ثانیه) شروع به سیل نمودن ظروف می کنیم (ظرف را کنار می گذاریم تا فویل سیل کاملا خنک شود). سپس زمان را بالاتر برده (مثلا ۰٫۵ ثانیه) و ظرف دوم را سیل می نماییم. سپس ظرف سوم با ۰٫۶ ثانیه و بعدی با ۰٫۷ ثانیه.
  • بعد از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه ظرف اول را بررسی می کنیم. اگر سیل کامل چسبیده باشد و مقوا نیز (در صورت استفاده از سیل مقوادار) کاملا جدا شده باشد، همان ۰٫۴ ثانیه زمان مناسب سیل شدن ظرف می باشد. اگر واشر به دهانه نچسبیده و یا کامل نچسبیده ظرف بعدی را بررسی می نماییم. بهترین نتیجه هنگامی است که سیل کاملا ظرف را پلمب کرده باشد، مقوا کاملا جدا شده باشد و مقوا و آلومینیوم تغییر رنگ نداده باشند (نسوخته باشند). در صورت استفاده از توان و زمان نا مناسب ممکن است لایه ی پلیمر روی آلومینیوم بسوزد و ایجاد دود و بوی نا منساب داخل ظرف بنماید.
  • بعد از مشخص شدن زمان مناسب، ما بقی ظروف را با همان شرایط تست شده سیل می نماییم. در صورت تغییر نوع سیل یا ظرف و یا سایز …. می بایست مجدد قبل از شروع پروسه ی سیل نمودن ابتدا ظرف و سیل را تست نمود و سپس برای سیل نمودن کلی ظروف نماییم.

اگر برای سیل نمودن ظروف خود با مشکلی موجه هستید پرسنل فنی ما برای رفع مشکل در کنار شما خواهبد بود. همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس با ما