سیل القایی شکلات صبحانه

سیل شکلات صبحانه

آیا سیل شکلات صبحانه نوعی خاص و اختصاصی از سیل القایی است؟ همانطور که در بخش های دیگر وب سایت قبلاً توضیح داده شد از آلومینویم فویل سیل می توان برای بسته بندی طیف وسیعی از محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی استفاده نمود. به غیر از برخی محصولات خاص مانند محصولات با خاصیت اسیدی و یا خورنده و همچنین محصولاتی که حین انبارداری ممکن است در بسته بندی تولید گاز نمایند برای سایر محصولات می توان از واشرهایی با کاربری عمومی استفاده نمود مشروط بر اینکه واشر به لحاظ بهداشتی بدون اشکال باشد. برای تصمیم گیری و انتخاب بهترین واشر سیل شکلات صبحانه می بایست به موارد زیر توجه نمود.

  • جنس بدنه ظرف

بطور کلی شکلات صبحانه و بیشتر مواد غذایی دیگر مانند انواع مربا، کره بادام زمینی، عسل، ارده و … در بسته بندی های شیشه ای و یا پلاستیکی (جارهای پت و پلی اتیلن) بسته بندی می گردند. از این رو سیل شکلات صبحانه  می بایست امکان چسبیدن و پلمپ نمودن درب ظروف شیشه ای و یا پلاستیکی را فراهم نماید. اگر ظرف شکلات شما نیز شیشه است می بایست از فویل سیل شیشه استفاده بفرمایید.

  • ماهیت محصول داخل ظرف

نوع و ماهیت محصول داخل بسته بندی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اصولا شکلات صبحانه ها ماهیت اسیدی نداشته و تولید گاز هم نمی نمایند. پس استفاده از یک واشر سیل معمولی برای پلمپ ظروف شیشه ای یا پلاستیکی این محصول کفایت می نماید.

  • نیاز به واشر ثانویه (فوم یا مقوا)

در اغلب موارد کرم شکلات و برخی مواد غذایی دیگر مانند انواع مربا، کره بادام زمینی، عسل، ارده و …   دیگر به سرعت و بلافاصله بعد از باز شدن محصول استفاده نمی گردند و ممکن است مصرف کننده در طی زمان اقدام به مصرف این محصولات بنماید. بنابراین پس از باز شدن پلمپ سیل روی دهانه ظرف نیاز آب بندی از بین نرفته و  باقی ماندن یک واشر ثانویه داخل درب ظرف در حفظ تازگی، رطوبت و رایحه محصول و یا جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل ظرف بسیار موثر خواهد بود. بنابراین سیل القایی شکلات صبحانه بهتر است از نوع واشرهای دولایه باشد. گرچه این مورد فقط یک توصیه جدی بوده اما ممکن است برخی تولید کنندگان اصرار به استفاده از واشر های تک لایه داشته باشند که در صورت مناسب بودن درب ظرف این امکان نیز وجود خواهد داشت.

  • قطر دهانه و ارتفاع درب

قطر دهانه ظرف و قطر کف درب برای انتخاب سایز مناسب واشر بسیار با اهمیت هستند. واشر باید داخل درب قرار گرفته و پس از برگرداندن درب کاملا محکم در جای خود (کف درب) باقی مانده و بیرون نیوفتند. مورد مهم بعدی در تماس قرار گرفتن و تحت فشار بودن واشر بین کف درب و دهانه ظرف پس از بسته شدن درب می باشد. اگر واشر کاملا تحت فشار نباشد ممکن بعد از عمل القاء مغناطیسی کاملا به دهانه ظرف نچسبد و باعث نشت محصول گردد. گاهی ممکن است که سیل تک لایه برای محصول مناسب باشد اما مناسب نبودن درب ظرف و وجود فاصله زیاد، جهت پر کردن فضای خالی اضافه که بین کف ظرف و دهانه درب تولید کننده را وادار به استفاده از واشر سیل دو لایه (مقوادار یا فومدار) نماید.

پس از بررسی دقیق ۴ فاکتور بالا می توان نتیجه گرفت که چه واشری بهترین گزینه برای سیل القایی شکلات صبحانه می باشد. اگر ظرف شما از جنس شیشه بوده و دارای دربی مناسب با فاصله ی کم بین کف درب و دهانه ظرف می باشد سیل تک لایه ی شیشه کافی و مناسب خواهد بود. اما اگر درب و دهانه دارای فاصله ی بیشتری می بشند استفاده از واشر شیشه مقوادار گزینه های مطلوب تری خواهد بود و نتیجه بهتری را برای بسته بندی محصول ما رقم خواهند زد. در صورتی که جنس ظرف از پلاستیک می باشد بسته به اینکه پت، پلی پروپیلن یا پلی اتیلن بودن باشد واشر دولایه خاص آن ظرف گزینه بهتر و مورد توصیه خواهد بود.