مقوا سیل شیشه

مقوا سیل شیشه

مقوا سیل شیشه یا همان سیل شیشه پشت مقوادار برای آب بندی (پلمپ) انواع ظروف شیشه ای مانند انواع بطری و جار استفاده می گردد. این نوع واشر سیل القایی را سیل القایی مقوا دار  شیشه نیز می نامند که بصورت عامیانه فویل دو لایه نیز نامیده می شود که در واقع حداقل متشکل از چهار لایه مجزا به شرح زيرمي باشد:

لایه اول: ضخيم ترين لايه، لایه ای از جنس مقوا مي باشد. اين لايه پس از انجام عمل القاء مغناطیسی توسط دستگاه سیل القایی از قسمت آلومينيومي جدا شده (در واشر سیل های جدا شونده) و داخل درپوش ظرف باقي مي ماند و به آب بندي کردن ظرف محتوي محصول بعد از زایل شدن پلمپ کمک مي نمايد.

لایه دوم: از واکسي تشکيل شده که فويل-واشر آلومينيومي را به مقواي کاغذي چسبانده است.

لایه سوم: این لايه همان فويل آلومینویمی می باشد.

لایه چهارم: لایه ی چهارم و آخر از پليمري تشکيل شده که متناسب با جنس ظرف سيل شونده (در این مورد شیشه) و مواد داخل ظرف است که روي فويل آلومينيومي لمينيت شده است و پس از انجام عمل القاء سیل القایی را به دهانه ظرف می چسباند.

از مقوا سیل شیشه در بسته بندی محصولاتی استفاده می شود که مصرف آنها پس از باز شدن پلمپ شامل گذشت زمان می شود وهمچنین محصولاتی که پس از باز شدن سیل مقوادار شیشه  هنوز نیاز به آب بندی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. با توضیحاتی که تا این بخش در خصوص این محصول داده شد می توان نتیجه گیری نمود که محصولاتی که فویل سیل شیشه پشت مقوادار بیشتر همراه محصولاتی از قبیل:

–    مواد خشک یا کرمی و غلیظ مانند شکلات صبحانه، عسل، قهوه، نسکافه، کافی میت، کره بادام زمینی، مربا و مارمالاد
–   
محصولات دارویی اعم از جامد (قرص و کپسول)و  پماد، ژل یا کرم
–   
محصولات آرایشی و بهداشتی (انواع کرم)
–    و هر نوع محصول غیر مایع دیگری که نیاز به حفاظت در برابر نفوذ هوا، رطوبت، آلودگی های معمول محیط و تقلب داشته باشد می توان استفاده نمود. با توجه به توضیحاتی که در بخش آلومینیوم سیل چاپدار داده شد، امکان چاپ روی شیشه پشت مقوادار وجود ندارد. بسته به نیاز مشتریان گرامی امکان پانچ قطرهایی به کوچکی ۱۰ میلیمتر تا ۱۳۳ میلیمتر از این نوع واشر وجود خواهد داشت.