فوم سیل روغن موتور

سیل القایی روغن موتور

آیا سیل القایی روغن موتور نوعی خاص و اختصاصی از سیل القایی مانند فوم سیل روغن موتور است؟ در وقاع باید گفت خیر. برای اغلب محصولات و همچین روغن موتور می توان از فویل سیل های متفاوتی مانند فوم سیل، مقوا سیل و سیل سنگل استفاده نمود (مشروط به اینکه محصول و ظرف از مشخصات و خصوصیات مناسب برخوردار باشند). همانطور که در بخش های دیگر وب سایت قبلاً توضیح داده شد از آلومینویم فویل سیل می توان برای بسته بندی طیف وسیعی از محصولات استفاده نمود و جز برای برخی محصولات خاص مانند محصولات با خاصیت اسیدی و یا خورنده و همچنین محصولاتی که حین انبارداری ممکن است در بسته بندی تولید گاز نمایند برای سایر محصولات می توان از واشرهایی با کاربری عمومی استفاده نمود. برای تصمیم گیری و انتخاب بهترین واشر سیل مناسب محصول می بایست به موارد زیر توجه نمود.

  • جنس بدنه ظرف

بطور کلی روغن موتور و سایر روان کننده ای صنعتی (روغن گیربکس، واسکازین، روغن هیدرولیک …) در بسته بندی های فلزی و یا پلاستیکی (گالن های پلی اتیلن) بسته بندی می گردند. از این رو سیل القایی روغن موتور می بایست امکان چسبیدن و پلمپ نمودن درب گالن های پلاستیکی را فراهم نماید.

  • ماهیت محصول داخل ظرف

نوع و ماهیت محصول داخل بسته بندی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اصولا روان کننده ها ماهیت خورنده نداشته و تولید گاز هم نمی نمایند. پس استفاده از یک واشر سیل معمولی برای پلمپ گالن پلاستیکی کفایت می نماید.

  • نیاز به واشر ثانویه (فوم یا مقوا)

در اغلب موارد روغن موتور و برخی روان کننده های دیگر به سرعت و بلافاصله بعد از باز شدن محصول استفاده می گردند. بنابراین پس از باز شدن پلمپ سیل روی دهانه ظرف نیاز به آب بندی از بین می رود. اما مصرف برخی دیگر از روان کننده ها ممکن است مشمول گذر زمان شده و مصرف کننده محصول را برای مدتی جهت استفاده مجدد نگهداری نماید. در اینصورت باقی ماندن یک واشر ثانویه داخل درب ظرف در حفظ تازگی، رطوبت و رایحه محصول و یا جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل ظرف بسیار موثر خواهد بود. در مورد اول استفاده از واشر های سیل تک لایه و در مورد دوم استفاده از واشرهای دو لایه (فومدار و یا مقوادار) توصیه می گردد. استفاده از واشرهای دولایه توصیه می گرد.. با توضیحات بالا با توجه به نیاز مشتری و شرایط درب و ظرف،  سیل القایی روغن موتور می تواند هم تک لایه و هم دولایه باشد. با توضیحات بالا مشخص می گردد که واشر تک لایه برای سیل القایی روغن موتور کاملا کافی می باشد اما هنوز موارد دیگری نیز باید جهت بهترین انتخاب بررسی گردند.

  • قطر دهانه و ارتفاع درب

قطر دهانه ظرف و قطر کف درب برای انتخاب سایز مناسب واشر بسیار با اهمیت هستند. واشر باید داخل درب قرار گرفته و پس از برگرداندن درب کاملا محکم در جای خود (کف درب) باقی مانده و بیرون نیوفتند. مورد مهم بعدی در تماس قرار گرفتن و تحت فشار بودن واشر بین کف درب و دهانه ظرف پس از بسته شدن درب می باشد. اگر واشر کاملا تحت فشار نباشد ممکن بعد از عمل القاء مغناطیسی کاملا به دهانه ظرف نچسبد و باعث نشت محصول گردد. گاهی ممکن است که سیل تک لایه برای محصول مناسب باشد اما مناسب نبودن درب ظرف و وجود فاصله زیاد، جهت پر کردن فضای خالی اضافه که بین کف ظرف و دهانه درب تولید کننده را وادار به استفاده از واشر سیل دو لایه (مقوادار یا فومدار) نماید.

پس از بررسی دقیق ۴ فاکتور بالا می توان نتیجه گرفت که چه واشری بهترین گزینه برای سیل القایی روغن موتور می باشد. اگر ظرف ما از جنس پلی اتیلن بوده و دارای دربی مناسب با فاصله ی کم بین کف درب و دهانه ظرف می باشد سیل تک لایه ی پلی اتیلن کاملا کافی و مناسب خواهد بود. اما اگر درب و دهانه دارای فاصله ی بیشتری می بشند استفاده از واشر سیل پلی اتیلن فومدار و یا مقوادار گزینه های مطلوب تری خواهند بود و نتیجه بهتری را برای بسته بندی محصول ما رقم خواهند زد. پس اگر رایط مناسب ظرف و سیل برقرا باشد، می تواینم بگوییم هم فوم سیل روغن موتور، هم مقوا سیل روغن موتور و هم سیل سینگل روغن موتور می تواند گزینه ماسب ظرف ما باشد.